Podeli članak

3D štampa se do sada u najvećoj meri fokusirala na stvaranje funkcionalnih prototipova i komponenti. Međutim, u proizvodnji automobila njena prava vrednost je u pravljenju specijalnih alata, vođica, maski i drugih pomagala.

Volkswagen Autoeuropa počeo je da primenjuje 3D štampu 2014. godine. U roku od samo dve godine ušteda troškova za montažni alat povećana je sa 70% na 95%. 3D štampa omogućila je VW Autoeuropa da odmah testira nova rešenja, bez kontaktiranja dobavljača, što je skratilo ceo proces u proseku za osam nedelja.

 



PRIMENA 3D ŠTAMPE U VW AUTOEUROPA :

Nadgledanje procesa proizvodnje – inženjeri proizvodnje, CAD dizajneri i tehničari nadgledaju proizvodnju i kvalitet procesa. Tako na licu mesta nastaju nove ideje i rešenja za 3D štampane vođice, sklopke i maskare.

 

  1. Svi su uključeni u proces – Osoblje koje stalno koristi alate uključeno je razvoj. Njihov doprinos je neprocenjiv, budući da su oni ti koji alate koriste svakodnevno. Štampači su postavljeni pored linije za sastavljanje pa alati mogu odmah da budu upotrebljeni i eventualne izmene i poboljšanja napravljene.

  2. Od dizajna do proizvodnje – Jednom kada je dizajn osmišljen, priprema se CAD fajl, obrađuje u CURA, zatim šalje u 3D štampač koji radi preko noći i sledećeg jutra novi alat je spreman za upotrebu.

  3. Instalacija i revizija – Aditivna proizvodnja omogućava proizvodnju inventara “u pravi cas”, gde se fajlovi digitalnog dizajna čuvaju, a rezervni delovi modifikuju i štampaju kada je potrebno. Uključivanje 3D štampače u proizvodnju unapređuje kvalitet, ergonomiju i efikasnost, štedeći novac.

 

Tekst preuzet sa sajta https://www.3drepublika.com/